Płyta 'Śpiewanki pokazywanki' - recenzja

Śpiewanki pokazywanki" 


Dystrybutor: xDisc"
Długość płyty: ok. 34 minuty
Ocena: 5/5 

Opinia:

„Śpiewanki pokazywanki" odkryłam przez przypadek, szukając nowych płyt z polską muzyką dla dzieci w internecie. Zależy mi na tym, żeby piosenki, jakich córka słucha, były rytmiczne, ale jednocześnie w miarę proste i zaśpiewane w taki sposób, aby dało się wychwycić ze słuchu pojedyncze słowa. Wiele płyt niestety nie spełnia tych wymogów, bo jakość nagrania pozostawia wiele do życzenia albo dykcja piosenkarzy nie jest idealna.


„Śpiewankach pokazywankach" znajdziemy proste melodie z prostymi słowami zaśpiewane przez Monikę Soleniec, która ma doskonałą dykcję. Wiele z piosenek będzie już na poziomie rozumienia jednolatka. Piosenki są bardzo krótkie, mają 1-2 minuty długości. To nieco nietypowa płyta, bo nie zawiera dziecięcych przebojów ani ich aranżacji. Pani Monika skupiła się na prezentacji naprawdę prostych piosenek z minimalnym użyciem instrumentów, które można śpiewać przed dzieckiem, używając gestów i ruchów. Tym samym piosenki stymulują nie tylko rozwój muzyczny i mowę polską, ale przez związek z ruchem wspierają również motorykę dziecka i jego rozumienie. Być może w polskich przedszkolach słucha się tych piosenek, ale w związku z tym, że mieszkamy za granicą, muszę sama wyszukiwać córce odpowiednie do jej wieku inspiracje muzyczne.

U nas w domu ta płyta okazała się hitem. Na razie wybieram tylko niektóre piosenki, dopasowując ich stopień trudności do rozwoju mowy dziecka. Na początku puszczałam jej np. tylko piosenkę „Tak-nie", której słowa brzmią tak: 

„Głowa mówi tak, tak, tak. 
Głowa mówi nie, nie, nie. 
Moja głowa wesoło kręci się, 
Moja głowa wesoło kręci się. 
Tak, tak, tak. Nie, nie, nie. 
Moja głowa wesoło kręci się."


Kolejną prostą do zrozumienia piosenką jest Wycieczka, której słowa brzmią tak:

Kiedy słonko jasno świeci,
Na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa.
Kotek: miau.
Kura: ko, ko, ko.
A piesek: hau." 


Ta płyta to moje odkrycie roku i żałuję, że nie odkryłam jej wcześniej. Dziecko naprawdę całkowicie inaczej odbiera piosenki, w których rozumie wszystkie słowa. Jeśli połączycie to z ruchami głów i gestami, Wasza pociecha będzie zachwycona.

Płytę można nabyć jako CD w wielu internetowych sklepach. Poza tym jest dostępna na Spotify i na youtubie: 


Gorąco Wam ją polecam!

Prześlij komentarz

0 Komentarze