'Szwecja. Przewodnik ilustrowany' - recenzja

Tytuł: Szwecja

Autor: Grzegorz Micuła, Maciej Zborowski

Wydawnictwo:  Pascal

Rok wydania: 2012

Liczba stron: 320

Ocena: 5/5

Opinia:

Sezon urlopowy trwa, a Szwecja staje się coraz bardziej popularnym kierunkiem turystycznym. Chciałabym podzielić się z Wami recenzją przewodnika, z którego sama korzystam. W erze internetu tradycyjne przewodniki tracą nieco na znaczeniu i atrakcyjności, ale mimo wszystko lubię czasem do nich zaglądać. Kiedy kilka lat temu przeprowadzałam się do Szwecji, przed wyjazdem wybrałam się do księgarni, aby kupić sobie przewodnik po tym skandynawskim kraju. Byłam zaskoczona, bo mimo wyboru, dostępne pozycje mnie nie zachwyciły i właściwie tylko propozycja wydawnictwa Pascal była dla mnie do przyjęcia.

Wydaje mi się, że nie mam wygórowanych wymagań co do przewodnika. Interesuje mnie książka, która nie będzie tysięcznostronicową cegłą, bo chcę ją zabierać ze sobą na wycieczki. Poza tym dobry przewodnik powinien mieć wstęp wprowadzający do kultury i historii kraju, podstawowe informacje na temat wszystkich regionów i najważniejszych miast. Chcę też, aby przewodnik był ilustrowany i kolorowymi zdjęciami inspirował do podróży. Przydatne są też mapy głównych miast i krótki słowniczek z podstawowymi zwrotami z danego kraju. Absolutnie nie interesują mnie informacje tzw. praktyczne: hotele, restauracje, godziny otwarcia muzeów itp., chyba, że chodzi o historyczne obiekty. Takie dane szybko się dezaktualizują i bez sensu jest wydawać pieniądze na pozycję, z której po roku można by bez straty wyrwać pół kartek. 

'Szwecja. Przewodnik ilustrowany' to pozycja wydana przez Wydawnictwo Pascal w 2012 roku. Spełnia większość z moich powyższych wymagań. Pierwszych 35 stron przewodnika to informacje ogólne o Szwecji, taka Szwecja w pigułce.




Potem przechodzimy do prezentacji poszczególnych miast i regionów. Prawie na każdej stronie jest kolorowa ilustracja. Zawarte w przewodniku zdjęcia są piękne i zdecydowanie zachęcają do zwiedzania. 



W książce znajdziecie też mapy głównych miast i minimalną ilość informacji praktycznych. Dzięki temu przewodnik można używać przez lata. Jedyne, czego mu brakuje, to słowniczek z podstawowymi szwedzkimi słówkami, który byłby wisienką na torcie.




Podsumowując, jestem zadowolona z mojego zakupu. Przewodnik dobrze się sprawdza jako lektura inspirująca do podróży. Jeśli szukacie dobrego przewodnika po Szwecji, to mogę go z czystym sercem polecić.

A czy Wy macie do polecenia jakiś inny przewodnik po Szwecji?


Prześlij komentarz

0 Komentarze