Płyta 'Ulubione piosenki dzieci' vol.1 - recenzja

Ulubione piosenki dzieci" vol.1 


Dystrybutor: Gamma"
Długość płyty: ok. 50 minut
Ocena: 3.5/5 

Opinia:

 „Ulubione piosenki dzieci" vol. 1 to płyta, którą dostaliśmy w prezencie od babci. Mimo że nie jest naszą ulubioną, od czasu do czasu jej słuchamy, aby zmienić zestaw piosenek rozlegających się w domu. Kiedy pierwszy raz ją puściłam, załamałam się. Bardzo mi się nie podobała. Nagrania były bardzo starodawne, za ludowe jak na mój gust. Jednak w tamtym czasie mieliśmy tylko jedną inną płytę i nudziło mi się jej ciągłe słuchanie, dlatego postanowiłam dać  „Ulubionym piosenkom dzieci" szansę. 

Pierwszym krokiem, jaki musiałam poczynić w tym kierunku, była zmiana ustawień stereo. W porównaniu z innymi płytami w naszym posiadaniu ta nie ma zbyt dobrej jakości nagrania. Zależało mi na tym, żeby córka wyraźnie słyszała śpiewane słowa. Jednak do tej pory uważam, że jakość nagrań pozostawia wiele do życzenia i dlatego płyta dostaje ode mnie tylko 3.5/5.

Na płycie znajduje się 25 piosenek i są to głównie ludowe przyśpiewki, jak np.  „Pradziadziuś" czy  „Miała baba koguta". Gdy jej słucham, przychodzi mi na myśl jakaś wiejska zabawa dla dzieci. Na początku średnio mi się podobał repertuar, ale muszę przyznać, że powtarzalność przyśpiewek ma swoje zalety, jeśli zależy nam na zainteresowaniu malucha językiem polskim. Na płycie znajduje się również kilka bardziej nowoczesnych hitów, jak: „Zuzia lalka nieduża" czy  „Jedzie pociąg z daleka".

Polecam Wam Ulubione piosenki dzieci" vol.1 , jeśli lubicie bardziej tradycyjne nagrania i nie przeszkadza Wam nieoptymalna jakość nagrania. My od czasu do czasu jej słuchamy, aby zmienić repertuar. Córka ją lubi, ale w związku z tym, że niektóre słowa ciężko wyłapać ze słuchu, nie jestem pewna, jaki ma wpływ na rozwój jej mowy. Jeśli zależy Wam na wyraźnej artykulacji, to polecam Wam płytę „Przeboje dzieci", o której pisałam tutaj:








Prześlij komentarz

0 Komentarze